Değerli Arkadaşlar,
Modül 1 Sonu itibariyle İçinde bulunduğunuz ÖĞRETMEN PROGRAMI eğitimi hakkında zihninizde oluşan ilk fikir ve düşüncelerinizi bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.Lütfen yazımızın altında yer alan "Yorum" bağlantısına tıklayarak ilk fikirlerinizi yazınız.
Modül 1 sanırım proje tabanlı öğrenmenin ne olduğunu kabaca bize anlatıyor.Proje tabanlı öğrenmenin cok fazla özelliği bulunmakta ve bunları da sanırım gelecek modüllerle kavramamız beklenmekte.
YanıtlaSilModül 1 den kısaca şunu anlıyorum şimdiye kadar öğretmendik ve artık öğretim tasarımcısı olmanın vakti geldi...
Şimdilik herşey yolunda görünüyor.Teşekkürler...
Meslek dersi öğretmeni olarak bence bir öğretmen güncel gelişmeleri takip edip bunları eğitim ve öğretim sürecine aktarmalıdır. Meslek Liselerinde uygulanan Modüler Mesleki Eğitim Öğrenci Merkezli bir öğrenme modelidir. Bu bağlamda öğrenmenin temelini proje tabanlı öğrenme oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerde öğretim tasarımcısı rolünü zorunlu kılmaktadır.
YanıtlaSilModül 1 sonu itibariyle, öğrenci merkezli, araştırmayı teşvik eden,proje tabanlı öğrenmenin ne demek olduğunu öğrendim.Bunun yanında,öğrencinin 21. yüzyılın becerileri olan, bilgisayarı ve interneti doğrudan kullanarak ve kendi yeteneklerini teknolojiyle bütünleştirerek, kalıcı öğrenmenin sağlanması bekleniyor.
YanıtlaSilHenüz birşey öğrendim diyemicem,ancak bazı şeyleri farketmeye başlıyorum..Sistemli olma, ne yaptığını farkında olma,...
YanıtlaSil***Bu modül, öğretmenliğin yanı sıra bir öğretim tasarımcısı rolünü üstlenmeniz gerektiğini düşünmenizi sağladı mı? Nasıl?
YanıtlaSil@@@@Sağladı denebilir.Elimiz mahkum.Geldik bir kere.Geri dönuş yok.Tasarlamamız gerektiğine göre tasarım rolunu de üstlenmişiz demektir.
***Projeler, öğrencilerimin öğrenme amaçlarına [öğretim programındaki kazanımlara] ulaşmaları ve 21. Yüzyıl Becerilerine sahip olmaları için nasıl yardımcı olabilir?
@@@@Şimdi bakın herkesin aynı yoldan gittiği kimsenin alternatif yollar denemediği bir dunyada mağara döneminden çokıp bu günlere gelebilirmiydik?Bence gelemezdik.Bu güne bu teknolojiye ulaştığımıza göre demekki biz bu proje tabanlı öğrenmeyi bir şekilde yapmışız.Kİm yapmış? Edison ,Einstain,Zukemberg(Facebookcu) vs bunlar yaptı.Galiba amaç bunu yaymak.Daha çok bunları yapabilecek bireyler yetiştirmek ve ortaya çıkarmak.İşi tesadufe bırakmamak.İşin bu tarafından bakınca yapılan iş bana doğru geliyor.Olumlu görüyorum bu yapılanları.
***Öğrencilerin daha kalıcı öğrenmesi için proje yaklaşımını nasıl kullanabilirim?
@@@Onlarla birlikte geliştirerek.Aksayan yönleri tespit edip çözüme yönelik yeni tasarımlar geliştirmek ve tecrübelerini paylaşmak.Bunlar yapılırsa ilerleyen zamanda öğrencilerin kalıcı öğrenmesini sağlayacak yöntemler daha kullanışlı olacaktır.Bir de şu açıdan bakabiliriz.İnsanlar karar alma surecine katıldıklarında o kararı yada kuralı herne ise daha iyi yerine getiriyor ve yaptırımlara uyuyorlar.Kısaca benimsiyorlar.Öğrenme sürecinde neden aynı şey olmasın?
Yorumlarını bizlerle paylaşan tüm öğretmen arkadaşlarımıza teşekkur ederiz
YanıtlaSilÖğrenme ve öğretme sürecinde teknolojinin etkili ve verimli kullanımnda, kalıcı bir öğrenmeyi desteklemek için eğitim liderlerine yük bir yük düşmektedir.Bu çalışmanın yararlı olduğu inancındayım.
YanıtlaSilDüşünmeye ve keşfetmeye yönelten güzel bir program olduğunu düşünüyorum.
YanıtlaSilmodül 1 sonu itibariyle proje tabanlı bir örenmenin önemi anladım. dersin işlenişinde uygulanabilecek yöntemleri nasıl olması gerektini fark ettim. teknolojinin kullanımının önemini bir kez daha gördüm.
YanıtlaSilBen ancak bu gün zaman ayırıp kafa yorabildim.Yeni yeni şekilleniyor. Konumu belirledim. Temel soruda takıldım. Aslında ben sınıfa girdiğimde o an sınıfın havasına göre temel sorumu şekillendiriyorum, ve o günkü konuya bağlıyorum. Yada diğer haftanın konusunun genel sorusunuda sınıfın dikkatini çekeçek haftaya kadar düşündürecek sorular doğaçlama gelir bana .Böyle sıkıntı yaşamamıştım. Tıkandım.
YanıtlaSilSanırım derslerimizde çok faydasını göreceğiz...Ama ben temel soruda tıkandım:::)))
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilÜniversitede çokça bahsedilen proje tabanlı öğretimin, bilişim teknolojileri kullanılarak hazırlanmış bir ortamda, uygulanması eğitimi. Burada bulunuş amacımız bu okulumuzdaki öğretmenleri de aynı yöntemle tanıştırmak...
YanıtlaSilmodül 1 öğretmenin, iyi bir eğitim tasarımcısı olması gerektiği ve bunu teknolojiyle birleştirebilmesi neticesinde kalıcı öğrenmeyi sağlayabileceğimizi anlatıyor. İşin özü bu tasarımı yapacak biz öğretmenler nasıl daha kalıcı öğretebilirim bu sorunun cevabını bu kurstan alacaklarımızla daha da şekillendirmemiz gerekiyor sanırım.
YanıtlaSilHazırladığımız Sunum Taslağını burdan verebilirmiyiz?
YanıtlaSilçok yoğun
YanıtlaSil